کاهش درد بعد از جراحی بینی

کاهش درد جراحی بینی - دکتر زهرا خسروی در شیراز

یکی از مواردی که مانع جراحی بینی در شیراز در برخی افراد می شود ، درد بعد از جراحی بینی می باشد. این موضوع به نگرانی های زیبا جویان می افزاید و سبب می شود افراد زمان تعیین شده برای رینوپلاستی را مدام به تاخیر بی اندازند. اگر شما زیبا جویان عزیز با راه های مقابله با این حس آشنا باشید و بدانید که چگونه می توان سبب کاهش درد جراحی بینی شد ، دیگر با خیالی راحت بدون نگرانی از بابت درد بعد از رینوپلاستی تحت این جراحی زیبایی قرار میگیرید. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید چرا که مقاله زیر توسط بهترین جراح بینی در شیراز دکتر زهرا خسروی تهیه شده است تا خیال تان از بابت این مشکل راحت شود.

کاهش درد جراحی بینی - دکتر زهرا خسروی در شیراز

چه عواملی سبب می  درد بعد از رینوپلاستی می شود ؟

درد پس از جراحی بینی ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد و با توجه به بروز برخی اتفاقات غیر منتظره رخ دهد ، که عموم مردم آن را تجربه خواهند کرد. از جمله شایع ترین آن ها که نیازمند پروسه درمانی جهت کاهش درد جراحی بینی می باشد می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد ، در صورتی که شما زیبا جویان عزیز درد شدید را با وجود موارد زیر تجربه کرده اید ، حتما در اولین فرصت برای درمان و کنترل آن ها به بهترین جراح بینی شیراز دکتر خسروی مراجعه کنید.

التهابات ساختار کلی بینی : بعد از جراحی بینی ، بافت‌ های بینی شما آسیب می ‌بینند و باعث می‌شود بدن تان به طور طبیعی به آن واکنش نشان دهد تا بتواند عامل التهاب را از بین ببرد و جهت درمان اقداماتی را انجام دهند. التهاب و واکنش بدن به جراحی ، ممکن است منجر به درد و تورم در منطقه بینی شود که یکی از عوامل طبیعی و شایع بروز درد می باشد و لازم است تا اقدامی موثر جهت کاهش درد جراحی بینی انجام شود.

ترشحات غیر طبیعی بینی : پس از عمل جراحی بینی ، ممکن است ترشحات بینی بیشتر از قبل شما را آزار دهد. این ترشحات می‌توانند دلیلی بر ایجاد درد و عدم راحتی باشند ، که حتی در انسداد بینی شما و عدم تنفس آسان و راحت نیز نقش خواهد داشت .

وارد شدن ضربه ای محکم به بینی : در برخی مواقع بیماران ممکن است به طور اتفاقی یا ناشی از فشار زیاد روی بینی خود ، ضربه ای به بینی در اثر فراموشی یا بی‌خبری بزنند. این ممکن است باعث درد و ناخوش آیندی در منطقه بینی شود که لازم است جهت کاهش درد جراحی بینی به پزشک مراجعه شود.

نکته : لازم به ذکر بوده که درد حاصل از این عارضه نشان دهنده آسیب جدی خواهد بود و در صورت عدم بهبود لازم است تا به بهترین جراح بینی دکتر زهرا خسروی در شیراز مراجعه شود که در موارد حاد و حساس لازم است افراد تحت جراحی بینی ترمیمی نیز قرار بگیرند.

داروهای تجویز شده : پزشک ممکن است داروهای ضد التهاب  یا مسکن ‌ها را به شما تجویز کند تا سبب کاهش درد جراحی بینی در شما شود. هر چند که این داروها می‌توانند در بهبودی شما مفید باشند ، اما ممکن است باعث عوارض جانبی شوند که در پی آن ممکن است درد نیز بروز پیدا کند.  اگر بعد از جراحی بینی درد یا حالت خوبی ندارید ، بهتر است به پزشک خود اطلاع دهید. او می‌تواند بر اساس وضعیت خاص شما ، راهنمایی و درمان مناسب را جهت کاهش درد جراحی بینی تعیین کند در غیر این صورت و عدم توجه به این عارضه ممکن است ساختار بینی شما دچار آسیب جدی شده باشد که با گذشت زمان علائم نا خوش آیند آن بروز پیدا می کند و سبب می شود شما زیبا جویان عزیز به جراحی بینی ترمیمی نیاز پیدا کنید.

زیبا جویان تا چه بازه زمانی بعد از رینوپلاستی درد را احساس خواهند کرد ؟

شدت درد در افراد بعد از رینوپلاستی به میزان تغییرات ایجاد شده و واکنش بدن بعد از عمل بینی بستگی دارد که برای همه زیبا جویان متفاوت خواهد بود. به طور کلی درد جراحی بینی ممکن است حدود 36 الی 72 ساعت زمان ببرد . در روز های ابتدایی احساس درد بسیار شایع و طبیعی می باشد اما به مرور افراد شاهد کاهش درد خواهند بود. البته زمان مشخصی برای کاهش درد جراحی بینی تعیین نشده است زیرا واکنش بدن افراد نسبت به درد متفاوت است ، بی شک در این بازه مصرف داروهای مسکن و رعایت اقدامات مراقبتی می تواند به شما عزیزان کمک کند تا درد کمتری را احساس کنید ، بنابراین مصرف ان ها را در این دوره فراموش نکنید.

تکنیک های درمانی ، درد بعد از جراحی بینی

کنترل و کاهش درد جراحی بینی کاری دشوار و غیر ممکن نخواهد بود ، تنها لازم است زیبا جویان رعایت برخی فعالیت ها را جدی بگیرند و از انجام برخی فعالیت های دیگر خودداری کنند. پزشک در این مواقع حتما مواردی را به زیبا جویان توصیه می کند و دارو هایی را نیز تجویز می کند ، اگر به دنبال بهبودی درد حاصل از رینوپلاستی هستید دارو های خود را به موقع مصرف کنید و توصیه های پزشک را در تمامی موارد در نظر بگیرید. در ادامه مطلب با روش های کنترل درد نیز بیشتر آشنا خواهیم شد.

دارو های مسکن : در اقدامات قبل از جراحی بینی ، پزشک لیستی از دارو های ضروری را در اختیار شما بیماران قرار می دهد ، توجه داشته باشید که قبل از رینوپلاستی لیست را تهیه کنید. این دارو شامل مسکن ها ، انتی بیوتیک ها و قرص های مرتبط با عفونت بوده که وضعیت شما را در دوره نقاهت ثابت و سالم نگه می دارد. در صورت درد بسیار زیاد در ساختار بینی و صورت شما می توانید از این دارو ها برای تسکین فوری استفاده کنید تا درد کمتری را تجربه کنید.

کمپرس یخ : به منظور کاهش درد جراحی بینی ، استفاده از کمپرس های یخ گزینه ای عالی خواهد بود ، چراکه نه تنها درد را کاهش می دهد بلکه می تواند تورم و التهاب را بهبود ببخشد. در نتیجه با استفاده از این تکنیک می توانید به نتیجه مطلوب تری دست پیدا کنید.

نکته : استفاده مستقیم از کمپرس های ی می تواند به پوست اسیب برساند و سبب شود میزان کبودی های موجود افزایش یابد . در این مواقع کمپرس را درون یک حوله قرار دهید و در زمان های کوتاه بر روی بینی خود نگه دارید.

استراحت کافی : استراحت در روز های ابتدایی بعد از جراحی بینی بسیار مهم است. در نتیجه حدود یک الی دو هفته به خوبی استراحت کنید و از انجام فعالیت های روزانه بخصوص فعالیت های ورزشی خودداری کنید. برای کاهش درد جراحی بینی استراحت بسیار مفید و موثر می باشد در نتیجه به خوبی استراحت کنید.

رعایت توصیه های پزشک : جراح بینی خوب در شیراز دکتر زهرا خسروی در اقدامات قبل از رینوپلاستی به طور کامل با شما صحبت می کند و هر آنچه لازم باشد تا دوره نقاهت خوبی را داشته باشید و درد کمتر ی را در این بازه تجربه کنید به شما عزیزان توصیه می کند. تنها لازم است به صحبت های پزشک خود گوش دهید و هر آنچه را که می گوید در ذهن خود نگه داشته یا ان ها را بنویسید و بلافاصله بعد از عمل بینی یک به یک ان ها را رعایت کنید.