مراقبت های بعد از جراحی بینی

مراقبت های بعد از جراحی بینی - دکتر زهرا خسروی در شیراز

قبل از ان که تحت جراحی زیبایی بینی قرار بگیرید ، قطعا نگرانی هایی از بابت مراقبت های بعد از جراحی بینی خواهید داشت. اما ما به شما زیبا جویان عزیز توصیه می کنیم ، تا نگرانی های خود را کنار بگذارید و با خیالی آسوده به توصیه های بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در شیراز دکتر زهرا خسروی گوش دهید ، زیرا تنها راه رسیدن به نتیجه عالی بدون هیچ گونه عارضه جانبی از دوره نقاهت بعد از جراحی بینی در شیراز رعایت اقداماتی بوده که از جانب جراح به شما عزیزان توصیه می شود. در نتیجه تمرکز خود را بر رعایت نکاتی که در ادامه به آن اشاره می شود بگذارید ، هیچگاه از رعایت آن ها پشیمان نخواهید شد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی - دکتر زهرا خسروی در شیراز

استراحت کردن چه نقشی در دوره نقاهت بعد از عمل بینی دارد ؟

بدن شما عزیزان طی پروسه رینوپلاستی انرژی بسیار زیادی را از دست خواهد داد ، برای بازگشت این انرژی لازم است تا به خوبی استراحت کنید. توجه داشته باشید که استراحت می تواند در روند بهبود اسیب های وارد شده نقش فوق العاده ای داشته باشد بنابراین در هفت الی ده روز ابتدایی بعد از رینوپلاستی به مقدار کافی استراحت کنید.

تورم و کبودی را چگونه بهبود ببخشیم ؟

یکی از عارضه هایی که همه زیبا جویان با ان رو به رو می شوند ف تورم ف کبودی و التهاب اطراف بینی و چشم ها می باشد. در ابتدا صبور باشید تمامی این موارد یک امر طبیعی بوده که به منظور نشان دادن واکنش بدن جهت ایجاد تغییرات در ساختار بینی می باشد. یک روش بی نظیر برای بهبود این عارضه ها در مراقبت های بعد از جراحی بینی استفاده از کمپرس های سرد بوده که در بازه زمانی کوتاهی سبب بهبودی این عوارض جانبی می شود.

چگونه با عطسه های خود در دوره نقاهت بعد از رینوپلاستی مقابله کنیم ؟

انجام برخی رفتار ها همچون عطسه و سرفه های ناگهانی می تواند به ساختار جدید بینی افراد آسیب برساند ف در نتیجه برای پیشگیری از بروز هر گونه عارضه بهتر است دهان خود را باز کنید و هوا را با شدت بالایی از دهان خود خارج نمایید.

دارو های خود را در زمان های از پیش تعیین شده مصرف کنید !

بهترین جراح بینی شیراز دکتر خسروی دارو هایی را در دوره نقاهت برای شما زیبا جویان تجویز خواهد کرد ، این دارو ها عوارض جانبی را کاهش می دهند و روند بهبودی را با وجود عوارض کم سرعت می بخشند تا شما عزیزان دوره نقاهت کوتاهی را تجربه کنید. بنابراین بهتر است در زمان های تعیین شده تمامی دارو های خود را مصرف کنید. همچنین شما نیز در این بازه درد بسیاری را تجربه خواهید کرد که مصرف مسکن های توصیه شده از جانب جراح می توانید ان ها را کنترل کنید.

مصرف دخانیات را کنار بگذارید !

در زمان مراجعه به جراح رینوپلاستی به شما توصیه می شود تا چند هفته قبل از جراحی رینوپلاستی مصرف دخانیات و الکل را کاملا کنار بگذارید ، لازم به ذکر بوده که این موارد در روند جراحی و همچنین در مراقبت های بعد از جراحی بینی تاثیرات بسیار مخرب و منفی دارد ، زیرا سبب بروز اختلال در جریان خون شده و بیمار را دچار مشکلات متعددی می کند. بهتر است بدانید که مصرف دخانیات و نوشیدنی های حاوی الکل در این دوره می تواند در ترمیم بافت های بینی تاخیر ایجاد کند که این موضوع خطر ابتلا  به عفونت را به مقدار چشمگیری افزایش می دهد. حال دیگر تصمیم با شما است ! ما به شما توصیه می کنیم آن ها را کنار بگذارید.

تنها برای مدت کوتاهی از انجام فعالیت های ورزشی خودداری کنید !

فرایند بهبود استخوان و غضروف های آسیب دیده طی جراحی زیبایی بینی بسیار حائز اهمیت می باشد. در واقع زمان مورد نیاز جهت بهبودی حدود 6 هفته بوده که با توجه به توصیه های جراح بینی خوب در شیراز دکتر زهرا خسروی لازم است تا افراد از انجام فعالیت های ورزشی و پر تنش و نگه داشتن سر در مدت زمان طولانی به سمت پایین خودداری کنند. در این مواقع می توانید با گذشته یک بازه زمانی مشخص و با مشورت جراح بینی ورزش حرفه خود را آغاز کنید.

رعایت تغذیه بعد از رینوپلاستی چگونه است ؟

یکی از اقداماتی که لازم است زیبا جویان در مراقبت های بعد از رینوپلاستی در رابطه با آن حساسیت لازم و کافی را داشته باشند ، رعایت تغذیه در اقدامات بعد از جراحی بینی است. با توجه به توصیه های جراح در در روز های ابتدایی مراقبت های بعد از جراحی بینی بهتر است زیبا جویان مواد غذایی نرم و انواع پوره ها را که نیاز به جویدن ندارند مصرف کنند. همچنین مصرف مواد غذایی سفت و ترد نیز ممنوع می باشد ، زیرا طی رینوپلاستی فک نیز تحت فشار بسیار زیادی قرار گرفته و قادر به مصرف محصولات غذایی ترد و سفت نمی باشد و می تواند سبب آسیب دیدگی زیبا جویان شود. بهتر است در این دوره زیبا جویان از آب میوه هایی همچون کرفس استفاده کنند که تاثیر فوق العاده ای در بهبودی شان خواهد داشت. ممنوعیت غذایی در این دوره تنها در مصرف مواد غذایی سفت نمی باشد ، بلکه نمک و ادویه بخصوص فلفل تا بهبودی کامل مضر بوده و افراد نباید از آن ها استفاده کنند. نمک و فلفل مانع از بهبودی بافت های آسیب دیده می شوند و سبب ایجاد اختلال در نتیجه رینوپلاستی خواهند شد که علائم آن با کبودی و تورم بسیار زیاد همراه است.

آیا زیبا جویان می توانند در دوره نقاهت از عینک استفاده کنند ؟

بینی تمامی افراد به دو دسته استخوانی و گوشتی تقسیم خواهد شد ، بینی های گوشتی با توجه به ساختار بسیار ضعیفی که دارند طی جراحی بینی ممکن است با توجه به صلاح دید بهترین جراح بینی در شیراز دکتر خسروی ، تحت پیوند غضروفی قرار گیرند ، تا استحکام مورد نیاز آن ها نیز به دست آید. در نتیجه در پروسه مراقبت های بعد از جراحی بینی قرار گیری عینک بر روی ساختار استخوانی این دسته از بینی ها می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. البته شایان به ذکر است که طی رینوپلاستی چه در بینی های استخوانی و چه در بینی های گوشتی ، استخوان و بافت بینی دست خوش تغییرات بسیار زیادی می شود که نیازمند یک بازه زمانی مشخص جهت بهبودی می باشد. در نتیجه استفاده از عینک سبب فرورفتگی و تورم بیش تر خواهد شد. در صورتی که از عینک های طبی استفاده می کنید و ضعف بینایی شما بسیار زیاد است می توانید با مشورت پزشک از لنز های طبی استفاده کنید.

چگونه از برش های ایجاد شده طی رینوپلاستی مراقبت کنیم ؟

برای آن که به بهترین نتیجه دست یابید ، باید از برش ها و زخم های ایجاد شده در پروسه بعد از رینوپلاستی به خوبی و با دقت بسیار بالایی رعایت کنید. باید بخیه های بیرونی را مرتبا تمیز کنید و آن ها را خشک نگه دارید. بخیه های غیر جذبی را در طول یک دوره یک الی دو هفته ای بعد از فرایند جراحی زیبایی بینی با مراجعه به جراح بینی خوب دکتر زهرا خسروی در شیراز بکشید. می توانید با استفاده از محلول های بخصوص همچون پر اکسید هیدروژن و پماد های آنتی بیوتیک فرایند بهبودی را سرعت ببخشید. در طول دوره مراقبت های بعد از جراحی بینی ، با بکارگیری از یک دستگاه رطوبت ساز ، محیط را در سطح مطلوب نگه دارید ، که از اصلی ترین موارد در دوره نقاهت به شمار میرود. در مواقعی که می خواهید دوش بگیرید ، با یک پلاستیک بینی خود را به خوبی بپوشانید تا خیس نشود.

نحوه شستشو بینی بعد از عمل بینی به چه صورت است؟

پس از جراحی بینی (رینوپلاستی)، شستشوی بینی بخش مهمی از مراقبت‌های پس از عمل است که به کمک آن می‌توانید عفونت‌ها و مشکلات دیگری را کاهش دهید. در ادامه چند مرحله برای شستشوی بینی پس از جراحی بینی آورده شده است:

• استفاده از محلول‌های شستشوی بینی: پزشک شما ممکن است یک محلول شستشوی بینی ملایم توصیه کند. این محلول‌ها معمولاً شامل آب نمکی خوراکی یا محلول‌های خاصی هستند که برای این منظور طراحی شده‌اند.
  • آرامش و دقت در شستشو: در حین شستشو، باید به دقت و با آرامش عمل کنید تا احتمال تحریک بیش از حد بینی کاهش یابد.
  • استفاده از آب ولرم : برای تسکین تورم و کاهش احتمال خونریزی، ممکن است پزشک شما توصیه کند که از آب گرم برای شستشوی بینی استفاده کنید.
  • تمیز کردن دقیق: پس از شستشو، اطمینان حاصل کنید که بینی شما به طور کامل تمیز شده است و هیچ محلولی در آن باقی نمانده است.
  • پیروی از دستورات پزشک: هر گونه دستورات و توصیه‌های پزشک خود را دقیقاً رعایت کنید و در صورتی که هر گونه سوال یا نگرانی داشتید، به او مراجعه کنید.

با پیروی از این راهنما و همچنین دستورات دقیق پزشک، مراقبت‌های پس از جراحی بینی را به درستی انجام دهید و به بهبودی سریعتر خود کمک کنید.

کاهش درد بعد از جراحی بینی در مراقبت های بعد از آن

کاهش درد بعد از جراحی بینی یکی از اهداف مهم در مراقبت‌های پس از عمل است. در ادامه، چند روش برای کاهش درد پس از جراحی بینی آورده شده است:

• مصرف داروهای تسکین دهنده درد: پزشک شما ممکن است داروهای تسکین دهنده درد را تجویز کند تا درد پس از عمل را کاهش دهد. از این داروها به دقت و با توجه به دستورات پزشک خود استفاده کنید.
  • استفاده از یخ یا کمپرس برای کاهش تورم: قرار دادن یک کمپرس یا یخ بسته شده در یک دستمال روی ناحیه بینی می‌تواند به کاهش تورم و درد کمک کند. اما توجه داشته باشید که مستقیماً یخ را روی پوست نگذارید تا جلوگیری از آسیب به پوست.
  • استراحت و نگهداری از حالت نشسته: استراحت کافی و نگهداری از حالت نشسته برای کمک به کاهش درد و تورم بسیار مهم است. از حرکات سریع یا بلند کردن اشیاء سنگین خودداری کنید تا احتمال تحریک بیش از حد بینی کاهش یابد.
  • مراقبت از زخم و پانسمان: در صورتی که دارای زخم یا خراشی از جراحی باشید، به مراقبت دقیق از آنها توجه کنید تا از عفونت جلوگیری شود و درد کاهش یابد.
  • مصرف مایعات به میزان کافی: مطمئن شوید که به اندازه کافی مایعات مثل آب می‌نوشید تا از آنکه بدن شما به درستی بهبود یابد و درد کمتری احساس کنید.

با پیروی از این راهنما و همچنین دستورات دقیق پزشک، می‌توانید درد و مشکلات پس از جراحی بینی را به حداقل برسانید و به بهبودی سریعتر خود کمک کنید.