جراحی بینی شکسته

جراحی بینی شکسته - دکتر زهرا خسروی در شیراز

اولین گام مهم پزشکی ، ارزیابی و تشخیص توسط جراح بینی است. پزشک با بررسی سابقه پزشکی ، معاینه فیزیکی و بهره ‌گیری از روش‌ های تصویربرداری اطمینان حاصل می ‌کند که بینی شما شکسته است یا خیر؟! اگر به بینی ضربه وارد آمده دچار شکستگی شود و شدت آن نرمال باشد می توان با استفاده از دارو آن را تا حدی کنترل کرد، اما در موارد شدیدتر، جراحی بینی شکسته ممکن است لازم شود. در این صورت، پزشک معمولا به یک جراح بینی ارجاع داده می شوید. در روش جراحی، جراح از طریق برش درون یا بیرون بینی، استخوان ‌های شکسته را تنظیم می ‌کند و آنها را به هم متصل می ‌کند و بینی را به بهترین فرم ممکن بهبود می بخشند. پس از عمل جراحی، بهترین جراح بینی در شیراز دکتر زهرا خسروی توصیه‌ های مربوط به مراقبت های بعد از جراحی بینی در شیراز بینی های شکسته به شما می‌ دهد. این شامل استفاده از داروهای ضد التهابی ، محدودیت فعالیت جسمانی و مراقبت از یینی شکسته در طول دوره ریکاوری است.

جراحی بینی شکسته - دکتر زهرا خسروی در شیراز

بینی شکسته را چه زمان بهتر است جراحی کرد ؟

برای جراحی بینی شکسته ، بهتر است به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. آنها بر اساس شرایط و وضعیت شما، میزان شکستگی و عوامل دیگر می ‌توانند بهترین زمان را برای جراحی تعیین کنند.

عمل بینی شکسته چه زمانی بهتر است انجام شود؟

عمل کردن بینی شکسته همیشه نیازمند ارزیابی توسط یک جراح بینی شیراز خوب دکتر خسروی است. اما در کل، جراحی بینی شکسته معمولا در طی یک یا دو هفته پس از آسیب به بینی انجام می ‌شود تمامی این استثنا ها بسته به میزان شکستگی و وضعیت جسمانی بیمار دارد. این زمان به حداقل رساندن تورم و التهاب بینی کمک می ‌کند و بهتر است در این دوره معاینه شوید.

اقدامات قبل از جراحی بینی شکسته

قبل از جراحی ، چند اقدام مهم وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند در واقع لازم است تا زیبا جویان اقدامات قبل از جراحی بینی را انجام دهند:

مشاوره با پزشک : اولین قدم قبل از جراحی ، ملاقات با یک پزشک متخصص در جراحی بینی است. جراح بینی می تواند شرایط را بررسی کند و به شما راهنمایی های لازم را داشته باشد.

آزمایشات قبل از عمل : پزشک ممکن است از شما آزمایش های قبل از عمل مانند آزمایش خون، عکس از بینی و سایر آزمایشات رادیولوژی درخواست کند تا وضعیت سلامتی شما را بررسی کرده و براساس آن تدابیر لازم را مد نظر بگیرد.

تعیین زمان مناسب : برنامه ریزی دقیق برای زمان جراحی، مراحل بهبودی و بازگشت به فعالیت‌ های روزمره ضروری است.

مشخص شدن محدودیت ها : برای انجام دادن جراحی بینی شکسته ابتدا بایستی برخی موارد از جمله عدم استفاده از هر نوع نیکوتین، الکل یا داروهای رقیق کننده خون را رعایت کنید.

نکات طلایی در ارتباط با عمل بینی شکسته

اولین و مهمترین مرحله برای عمل بینی شکسته، مشاوره با یک متخصص گوش و حلق و بینی است. او می تواند با شرح روند پیش رو از نتیجه نهایی فرد را آگاه بسازد و همچنین در ارتباط با مدت زمان ریکاوری نیز می تواند نکات اصلی را یادآور شود.  همانطور که در هر عمل جراحی دیگری احتمال بروز برخی پیامدها وجود دارد، عمل بینی شکسته نیز از این داستان مستثنا نخواهد بود. هرچند می توان با انتخاب جراح بینی شکسته با تجربه و ماهر میزان وقوع عوارض را به حداقل رساند. برای دستیابی به نتایج بهتر، مهم است از یک جراح بینی خوب دکتر خسروی در شیراز کمک بگیرید. تحقیق کنید و در ارتباط با نحوه برخورد و عمل های انجام داده شده توسط دکتر عمل بینی شکسته به طور کامل آگاه شوید. برنامه ‌ریزی درست برای عمل بینی شکسته ضروری است. برای بهبود سریعتر و کاهش ناراحتی، از دستورات پزشک پیروی کنید و دوره ریکاوری و درمان را به طور کامل رعایت کنید.

بهترین روش درمانی برای بینی شکسته

درمان بینی شکسته معمولاً وابسته به شدت شکستگی، موقعیت آن و سایر عوامل بستگی دارد. در موارد جدی، ممکن است نیاز به مداخله جراحی داشته باشید. در هر صورت، مشاوره و تشخیص پزشکی دقیق توسط دکتر عمل بینی شکسته برای شما الزامی است.

پیامدهای مهم در ارتباط با جراحی بینی شکسته

ورم : پس از جراحی، بینی معمولاً متورم شده و التهاب دارد. این وضعیت ممکن است تا چند هفته طول بکشد و با استفاده از کمپرس سرد یا گرم و داروهای تجویز شده تسکین داده می شود.

درد : یکی از پیامدهای رایج به دنبال عمل کردن بینی شکسته می تواند بروز درد و ناراحتی باشد. با استفاده از داروهای تجویز شده توسط دکتر عمل بینی می توان این وضعیت را به طور کامل کنترل کرد.

التهاب و کبودی : پس از اینکه جراحی بینی شکسته برای فرد مراجعه کننده انجام بگیرد، بی شک شاهد کبودی و التهاب در صورت می باشید که امری کاملا طبیعی بوده و بعد از گذشت بازه زمانی به طور کامل درمان خواهد شد.

التهاب بعد از عمل بینی شکسته چه زمان بهبود می یابد ؟

این پیامد برای بینی یکی از عارضه های اجتناب ناپذیر در رینوپلاستی است که برای همگان رخ می دهد. اما میزان و شدت آن ممکن است با دیگران متفاوت باشد. در ارتباط با زمان بهبود و درمان این وضعیت به وجود آمده نیز بستگی به ساختار بدنی شخص دارد. عمدتا التهاب و تورم رخ داده بعد از گذشت چند روز به طور کامل بهبود می یابد. جهت کاهش التهاب بینی بعد از جراحی بینی شکسته می توانید از کمپرس گرم و بعد سرد استفاده کنید که این کار به افزایش گردش خون بسیار کمک خواهد کرد. در ادامه بهتر است که روزهای ابتدایی پس از عمل سر خود را بالا نگهدارید که هرچه سریعتر تورم و التهاب را درمان کنید.

چگونه می توان از شکستگی بینی پیشگیری کرد ؟

اجتناب از ورود به موقعیت ‌های خطرناک و تصادفاتی که می ‌توانند به ضربه و شکستگی بینی منجر شوند. همچنین در ورزش‌ های خطرناک یا فعالیت ‌هایی که احتمال ضربه به صورت بالا است، از تجهیزات محافظ مانند ماسک یا غلاف بینی استفاده کنید.

آیا بعد از جراحی بینی شکسته ، بینی شکل طبیعی خواهد داشت ؟

بله، بعد از عمل شکستگی بینی با انتخاب بهترین جراح بینی شکسته شده  در شیراز دکتر زهرا خسروی می توان فرم آن را به بهترین شکل طبیعی تجربه کرد. دکتر عمل بینی با استفاده از تکنیک ‌های جراحی پیشرفته، استحکام بینی را بهبود بخشیده و شکل ظاهری آن را به حالت طبیعی برگردانند. به خاطر داشته باشید که فرم طبیعی بینی برای مواردی که جراحی بینی را انجام می دهند می تواند به دو منظور به کار برده شود. یکی شکل بینی نچرال که دارای تناسب با دیگر اجزا صورت است و دیگری فرم بینی طبیعی که هیچ آثاری از شکستگی در آن مشاهده نمی شود. شاید در نگاه اول هر دو این موارد برای شما یکسان باشد اما تفاوت آن در این است که جراحی بینی شکسته عمدتا برای بهبود و درمان استخوان های آسیب دیده بینی به کار می رود و بر زیبایی ظاهری آن تاثیری نخواهد گذاشت. مگر اینکه خود فرد مراجعه کننده درخواست داشته باشد که بینی را زیباتر و متناسب با اجزا صورت عمل کنند.

علائم و نشانه های شکستگی بینی چیست ؟

• درد شدید در ناحیه بینی
  • تورم و ورم در ناحیه بینی
  • دشواری در تنفس از طریق بینی
  • خونریزی از بینی ( گاهی ممکن است خونریزی شدید باشد )