جراحی بینی

بهترین جراحی بینی

جراحی بینی استخوانی - دکتر زهرا خسروی در شیراز

جراحی بینی استخوانی در شیراز

جراحی بینی استخوانی - دکتر زهرا خسروی در شیراز

مسئله اصلی این است ، آیا بینی من استخوانی است یا گوشتی ؟ چه تفاوتی در این دو نوع بینی وجود دارد ؟ آیا کسب اطلاعات از هر یک از آن ها طی جراحی بینی در شیراز از اهمیت بالایی بر خوردار است ؟ هر چه اطلاعات شما در این زمینه بیشتر باشد ، آگاهی شما نیز در جراحی بینی استخوانی در شیراز افزایش می یابد ، که در نتیجه آن شما عزیزان به نتایج عالی دست خواهید یافت ، پس اگر می دانید که بینی استخوانی دارید ، یا نمی دانید با مطالعه مقاله بهترین جراح بینی شیراز دکتر زهرا خسروی متوجه آن خواهید شد.

جراحی بینی استخوانی - دکتر زهرا خسروی در شیراز

ویژگی بینی های استخوانی چیست ؟

برای آن که با پروسه جراحی بینی استخوانی در شیراز آشنا شوید ، لازم است بدانید که بینی با ساختار استخوانی چگونه است و چه ویژگی هایی دارد. این دسته از افراد با قوز زیاد ، فرم منحنی و استخوانی باریک و پوستی نازک مواجه هستند ، بینی آن ها انعطاف پذیر بوده اما ساختار استخوانی کاملا مقاوم دارند ، همچنین پره های بینی کوچک و باریک می باشند.

چه عواملی بر استخوانی شدن بینی افراد تاثیر می گذارد ؟

علت اصلی استخوانی شدن بینی افراد ، وراثت می باشد ، افرادی که مادر یا پدر آن ها دارای بینی استخوانی هستند ، احتمال استخوانی شدن بینی آن ها نیز بسیار است. اما رشد بیش از حد استخوان ، وارد شدن ضربه ای شدید به بینی می تواند تاثیر گذار باشد ، که برای ترمیم و بهبود آن لازم است جراحی بینی استخوانی در شیراز در افراد برای اصلاح فرم بینی انجام شود.

پروسه عمل بینی استخوانی

بینی های استخوانی به طور طبیعی و به خودی خود دارای پوستی نازک می باشند ، که به جراح بینی شیراز دکتر خسروی کمک می کند تا استخوان بینی را در زمان عمل به مقدار لازم بتراشد ، تا نتیجه ای شگفت انگیز از عمل بینی استخوانی به دست آید.  با توجه به پیچیدگی بسیار کم این نوع بینی ، نتایج حاصل از جراحی بینی استخوانی بسیار مطلوب تر از نوع گوشتی خواهد بود. در این نوع عمل بینی قسمت هایی از استخوان و غضروف برداشته شده و ابعاد سوراخ های بینی متناسب با دیگر اعضای صورت تنظیم می شوند. همچنین بهترین جراح بینی شیراز دکتر زهرا خسروی با استفاده از ابزار های مخصوص برای شکستن و خورد کردن استخوان بینی برآمدگی های موجود را از بین می برند. همانطور که اشاره کردیم یکی از ویژگی های بینی استخوانی انعطاف پذیری بالای آن ها می باشد. بنابراین جراحی بینی استخوانی در شیراز چالش های کمتری داشته اما نتایج نهایی بسیار بهتری به نسبت نوع گوشتی خواهد داشت. پزشک در عمل بینی استخوانی تمرکز اصلی خود را بر روی پل بینی زیبا جو می گذارد و بسته به نوع بینی غضروف را کم یا زیاد می کند.

👃🏻 سه ماه بعد از جراحی زیبایی بینی تحت نظر دکتر خسروی در شیراز

تکنیک های بکار برده شده در عمل بینی استخوانی

رینوپلاستی باز : پروسه عمل بینی استخوانی با تکنیک باز شامل ایجاد برش در امتداد عرض کلوملا و بلند کردن پوست از ساختار استخوانی می باشد. این پروسه دارای مزایای فوق العاده ای بوده که از جمله آن می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد.

  1. در جراحی بینی استخوانی به روش باز غضروف ها و دیگر اعضای داخلی بینی در معرض دید جراح بوده که سبب ساده تر شدن انجام اقدامات خواهد شد.
  2. با توجه به افزایش دید بهتر جراح بینی در شیراز دکتر خسروی ، به راحتی می توان غضروف نوک بینی را اصلاح کرد.
  3. پروسه پیوند غضروف ، به طور کاملا شایع در جراحی به روش باز انجام می شود ، زیرا جراح کنترل بیشتری بر نحوه کار گذاشتن گرافت ها خواهد داشت.
  4. در صورتی که عمل بینی استخوانی از نوع ترمیمی باشد ، این تکنیک بسیار موثر و مفید خواهد بود.
  5. با وجود دید بیشتر پزشک ، مشکلاتی همچون عدم تقارن بسیار به ندرت رخ خواهد داد.

 رینوپلاستی بسته : این تکنیک در مواقعی که لازم است تغییرات از داخل سوراخ های بینی صورت گیرد از جانب جراح مورد استفاده قرار می گیرد. این روش کم تهاجم بوده و در مواقعی که مشکلات بسیار جزئی باشد با ایجاد برش هایی در داخل حفره بینی انجام می شوند. از جمله مزایای جراحی بینی استخوانی در شیراز به روش بسته می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • زمان مورد نیاز در روش بسته به نسبت باز کمتر خواهد بود.
  • امکان بروز زخم بسیار کمتر از تکنیک باز می باشد.
  • میزان کبودی ف تورم و دوره نقاهت بسیار کم خواهد بود.
  • برشی در کلوملا ایجاد نشده و پوست بینی زیبا جو از ساختار استخوانی جدا نمی شود.

پروسه مرحله به مرحله عمل بینی استخوانی چگونه خواهد بود ؟

بیهوشی : لازم به ذکر است که پروسه جراحی بینی استخوانی با استفاده از ماده بیهوشی انجام خواهد شد و بدون استفاده از آن فرایند جراحی آغاز نخواهد شد.

برش : با توجه به بینی افراد و مشکلات موجود و در نتیجه نظر بهترین جراح بینی دکتر خسروی در شیراز ، یکی از دو تکنیک باز یا بسته انتخاب شده و برش ها در ناحیه مورد نظر ایجاد می شوند.

تراشیدن استخوان : قوز موجود ، انحراف استخوان و غیره از جمله موارد شایع در بینی های استخوانی می باشد ، که با تراشیدن استخوان فرمی طبیعی و زیبا به خود می گیرد.

اصلاح نوک بینی : از دیگر ویژگی های بینی استخوانی میتوان به نوک افتاده و سر پایین آن اشاره کرد که در جراحی بینی استخوانی در شیراز پزشک آن را اصلاح خواهد کرد.

بخیه : پس از اتمام تمامی اصلاحات و تغییرات لازم ، در صورتی که جراحی به روش باز انجام شده باشد ، پوست به حالت اولیه بازگردانده شده و محل های ایجاد برش توسط بخیه ها بسته می شوند.  بخیه های مورد استفاده در داخل بینی از نوع جذبی هستند اما بخیه های خاریجی نیاز دارد بعد از گذشت 7 الی ده روز توسط جراح بینی کشیده شوند.

تامپون و اسپلینت : در انتها و در صورت صلاح دید پزشک ، جهت حفظ ساختار بینی بعد از جراحی بینی استخوانی از ابزار هایی همچون تامپون ، اسپلینت و موارد دیگر نیز استفاده خواهد شد.

هدف زیبا جو از جراحی بینی استخوانی چیست ؟

  1. رفع انحراف استخوان بینی
  2. صاف کردن تیغه بینی
  3. ایجاد تقارن میان اعضای صورت و بینی
  4. بر طرف کردن مشکلات تنفسی
  5. تغییر ساختار بینی

اقدامات مراقبتی در دوره نقاهت بعد از عمل بینی استخوانی

  • حتما پزشک در جلسات مشاوره مواردی را به منظور رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی در شیراز به شما زیبا جویان توصیه خواهد کرد. موارد زیر از جمله توصیه های مهم پزشک می باشد.
  • دارو های تجویز شده توسط پزشک را در زمان مناسب خود مصرف کنید و از قطع کردن آن ها بدون اطلاع پزشک بپرهیزید.
  • جهت کاهش التهاب و تورم بینی استفاده از کمپرس های یخ یک راه حل فوق العاده و موثر می باشد.
  • در روز های ابتدایی به خوبی استراحت کنید و از انجام فعالیت ها پر تنش بپرهیزید.
  • بهتر است به هنگام خواب از دو بالشت استفاده کنید و سر خود را بالا تر از بدنتان قرار دهید.
  • استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های حاوی الکل روند بهبودی شما را کاهش داده و بر افزایش عوارض جانبی تاثیر می گذارد از مصرف آن ها خودداری کنید.

 قوز بینی‌های استخوانی چگونه شکل می‌گیرد؟

 قوز بینی‌های استخوانی یکی از ویژگی‌های بارز در این نوع بینی‌ها می‌باشد. شکل گیری قوز بینی استخوانی می‌تواند به عوامل مختلفی مربوط شود که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 وراثت: یکی از عوامل اصلی شکل گیری قوز بینی، وجود عوامل وراثتی است. اگر یک فرد از خانواده بینی استخوانی همراه با قوز بسیار زیاد داشته باشد احتمالاً این خصوصیت به نسل‌های بعد نیز انتقال می‌یابد.

 شکل طبیعی بینی: هر فرد دارای ساختارهای بینی منحصر به فردی است. برخی افراد به دلایل طبیعی ممکن است بینی‌های با قوز استخوانی داشته باشند.

 صدمات و شکستگی‌ها: صدمات یا شکستگی‌های قوزی در ناحیه بینی می‌توانند باعث شکل گیری قوز بینی استخوانی شوند. این ممکن است ناشی از ضربه، تصادف یا فعالیت‌های ورزشی باشد.

 اختلالات پیش آمده: برخی افراد از زمان کودکی به دلیل وجود اختلالات در ساختار بینی، ممکن است بینی‌هایی با همراه با قوز داشته باشند.

 در هر صورت، اگر قوز بینی مشکلی ایجاد کند یا افراد احساس کنند که شکل بینی‌شان تأثیر منفی بر زیبایی ظاهری دارد، مشاوره با یک جراح بینی خو و با تجربه می‌تواند یک اقدام مؤثر و خوش آیند باشد. انواع مختلف جراحی بینی مانند رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) می‌توانند به اصلاح شکل بینی کمک کنند و قوز موجود در ساختار بینی‌های استخوانی را از بین ببرد. در نتیجه اگر شما نیز به هر دلیلی دارای قوز روی بینی هستید و از وجود آن ناراضی هستید می‌توانید جهت انجام جراحی زیبایی بینی به پزشک مراجعه نمایید.

اشتراک در
اطلاع دهید
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه نظرات