تزریق کورتون

تزریق کورتون - دکتر زهرا خسروی در شیراز

همه چیز از تورم و التهاب غیر طبیعی بعد از جراحی بینی آغاز شد. حدودا دو سال پیش برای جراحی بینی در شیراز مراجعه کردم ، با توجه به اطلاعاتی که از این پروسه زیبایی داشتم می دانستم که تورم و التهابات موجود با گذشت یک بازه زمانی شش ماه الی یک ساله و رعایت اقدامات بعد از رینوپلاستی بهبود پیدا می کند. اما یک سال از عمل بینی من گذشته بود و تورم موجود مانع از دست یابی به نتیجه نهایی شده بود. نگرانی های من از این بابت باعث شد که به دنبال یک راه چاره باشم ، اخرین پروسه ای که می توانست در این مواقع به من کمک کند ، که ان هم از جانب جراح توصیه شده بود ، تزریق کورتون نام داشت. اما تزریق این ماده چگونه می تواند این عارضه را به طور کامل از بین ببرد ؟ ایا خطراتی را به همراه داشت ؟ برای آن که به تمامی این سوالات پاسخ دهیم در ادامه مطلب تهیه شده توسط بهترین جراح بینی شیراز دکتر زهرا خسروی با ما همراه باشید تا راز کورتون بعد از جراحی زیبایی بینی را برای شما زیبا جویان عزیز فاش کنم !

تزریق کورتون - دکتر زهرا خسروی در شیراز

هر آنچه که باید از کورتون بدانید !

کورتون ها دسته ای از دارو های سنتزی هستند که به دست بشر ساخته شده اند ، این دارو ها امروزه در حوضه پزشکی دارای کاربرد های فراوانی می باشند. چراکه این ماده در کاهش التهاب در نواحی مختلف بدن کاربرد داشته در نتیجه بسیار می توانند مفید واقع شوند. البته لازم به ذکر بوده که مصرف بالای این ماده می تواند در کاهش فعالیت سیستم امینی بدن تاثیر بگذارد ، در نتیجه برای استفاده از آن دوز مصرفی باید حتما از جانب یک پزشک حاذق و باتجربه تجویز شود. کورتون ها دارای ساختاری همانند کورتیزول ها هستند ، البته باید بدانید که این ماده خود به صورت کاملا طبیعی در کبد با بر قراری برخی فرایند ها توسط کلسترول تولید می شوند.  این ماده در بدن نقش مهار التهابات را داشته که سبب تسکین تورم به وجود آمده نیز خواهد شد. اما تزریق کورتون امروزه بعد از جراحی بینی فرآیندی بوده که سبب می شود افراد سریع تر هر گونه تورم موجود را بهبود بخشند ، ان هم در مواقعی که این ماده در بدن نتواند افراد را به خواسته خود برساند.

تزریق کورتون در بینی های گوشتی و استخوانی

فرایند جراحی زیبایی بینی در هر دو نوع بینی گوشتی و استخوانی یکسان است. اما هر یک از این نوع بینی ها دارای پیچیدگی های مختص به خودشان می باشند. برای مثال افراد طی جراحی بینی گوشتی ، با توجه به ویژگی بینی های گوشتی همچون پوستی ضخیم و ساختار استخوانی ضعیف ، پروسه ای پیچیده و دشواری را خواهند داشت. چراکه جراح برای اعمال تغییرات لازم باید توجه کافی به پوست زیبا جو ، حجم چربی زیر پوست و استحکام استخوان آن داشته باشد و در صورت نیاز برای ایجاد استحکام لازم و کافی جهت جلوگیری از افتادگی نوک بینی و دیگر عارضه ها از پیوند غضروفی نیز کمک بگیرد. با وجود اعمال چنین تغییراتی بسیار شایع است که تورمات در مراقبت های بعد از جراحی بینی بهبود پیدا نکند. در نتیجه در این مواقع جراح به این افراد پیشنهاد می کند تا از فرایند تزریق کورتون برای کاهش تورم و التهابات کمک بگیرند. اما این پروسه زیبایی طی جراحی بینی استخوانی متفاوت خواهد بود. اغلب افراد با بینی های استخوانی با عوارض جانبی کمتری رو به رو می شوند ، چراکه پوست آن ها نازک بوده و استخوان بینی مقاوم می باشد. در نتیجه جراح از فرایند های پیچیده برای اعمال تغییرات لازم به کار نمیگیرد. البته ممکن است التهاب و تورم در این دسته افراد بهبود پیدا نکند و از کورتون استفاده شود ، اما تعداد این افراد بسیار نبوده و بیشترین کاندیدا افراد با بینی های گوشتی هستند.

تعداد دفعات تزریق کورتون به بینی

برای آن که بدانید تعداد دفعات مناسب برای تزریق کورتون در شیراز چگونه است ، باید موارد متعددی را در نظر بگیرید. از جمله این موارد می توان به التهاب و تورمات موجود در ساختار بینی و نوع پوست ، میزان چربی زیر پوست و غیره را نیز اشاره کرد که در هر فردی با دیگری متفاوت است. در نتیجه همین امر سبب شده است تا فاکتور های گوناگونی در تعداد دفعات تزریق تاثیر بگذارد و بهترین جراح بینی شیراز دکتر خسروی تعداد دفعات تزریق مورد نیاز هر فرد را با توجه به ویژگی های آن در نظر بگیرد. برای مثال زیبا جویان با بینی های استخوانی طی یک بار تزریق می توانند به نتیجه مورد نظر خود دست یابند ، در صورتی که افراد با بینی های گوشتی نیازمند تعداد دفعات بیشتر می باشند تا هر گونه تورم موجود در ساختار بینی آن ها بهبود پیدا کند.

کدام دسته افراد کاندیدای مناسبی برای تزریق کورتون هستند ؟

• زیبا جویانی با پوست ضخیم و مقاوم در برابر فروکش کردن تورمات رو به رو هستند.
  • افرادی که طبق تشخیص پزشک روند فروکش شدن التهابات و تورمات آن ها پیش نرفته باشد.
  • زیبا جویانی که در گذشته تحت جراحی بینی اولیه قرار گرفته اند.

چه مدت بعد از تزریق تورمات کاهش پیدا می کنند ؟

جالب است بدانید که دوز تجویز شده از جانب جراح رینوپلاستی ، فاکتور اصلی تعیین بازه زمانی کاهش التهاب و تورم می باشد.  همچنین مقدار دوز تجویز شده به مقدار تورم بستگی داشته و در هر فردی متفاوت است. اما به طور کلی این عارضه جانبی با گذشت دو الی سه روز بعد از تزریق کورتون کاهش می یابد.

اقدامات مراقبتی بعد از تزریق کورتون

1. محل تزریق نیز بسیار حساس خواهد بود ، در نتیجه توصیه می شود از لمس و ماساژ بینی خود نیز برای مدتی خودداری کنید.
  2. مصرف دارو های ضد التهاب همچون آسپرین برای شما در این دوره مناسب نمی باشد ، در نتیجه از مصرف آن ها خودداری کنید.
  3. استفاده از کمپرس های سرد و خنک می تواند فرایند کاهش تورم و التهاب بعد از تزریق کورتون در شیراز را سرعت بخشد ، می توانید در بازه های زمانی کوتاه از آن ها استفاده کنید.
  4. انجام فعالیت های سنگین ، همچون ورزش کردن و خم کردن سر به سمت پایین می تواند برای شما زیبا جویان عزیز مناسب نباشد در نتیجه تا بهبودی کامل از انجام آن ها خودداری کنید.
  5. از مصرف هر گونه داروی رقیق کننده خود خودداری کنید ، چرا که می تواند تاثیرات منفی بر این پروسه درمانی بعد از عمل بینی بگذارد.

از چه سرنگی برای بکارگیری از کورتون بعد از رینوپلاستی استفاده می شود ؟

برای تزریق کورتون در شیراز بعد از جراحی بینی پزشک از سرنگ های انسولین برای تزریق استفاده می کند ، تا ظرافت این سرنگ سبب شود تا افراد یک تجربه درمانی بدون درد داشته باشند. توجه داشته باشید که پروسه تزریق در عمق بخصوصی انجام می شود ، که ممکن است زیبا جو درد را احساس کنند. البته با تجویز دارو های مسکن از جانب جراح بینی خوب در شیراز دکتر زهرا خسروی می توان درد را نیز بهبود ببخشید.

کورتون به کدام ناحیه از بینی تزریق می شود ؟

تعیین مناسب ترین محل برای تزریق کورتون تنها از جانب جراح بینی صورت می گیرد. ایشان با انجام معاینات لازم و تشخیص آن که التهاب و تورم در کدام ناحیه بیشتر است تصمیم نهایی را میگیرد. برای مثالی گاهی تورم در نوک بینی متمرکز می باشد و در برخی مواقع در پل بینی مشاهده می شود. پس از تشخیص ناحیه مورد نظر به منظور مهار تورم تزریق با دوز مناسب توسط پزشک انجام می شود.